top of page
  • Obrázek autoraKuboj

HRP DEN 10.

(dnes 16,3 km; ↑ 1392 m, ↓ 676 m; celkem 204,2 km) L’Hospitalet près-l’Andorre → Étangs de Fontargente

PRVNÍ OFF-TRAIL HIKE A POHODIČKA U JEZERA

Druhé ráno na návsi v L’Hospitalet près-l’Andorre bylo zahájeno velkolepě míchanými vajíčky se šunkou na oliváči dělanými v ešáku. Fiki si pošmakoval a kolem sedmý už jsme šlapali zase do kopců. Všecko bylo mokrý kvůli horizontálním srážkám (z mlhy), výhledy nula a taky byla slušná kosa. Když jsme vystoupali pětičento nahoru, mlha se najednou začala trhat a my šli několik stovek metrů na její horní hranici. Oteplilo se tak o 5°C. U Étang de Pédourés jsme si dali pauzičku, zamakali na našich obřích bagetách a dosušili jsme oblečení. Nad dalším horizontem přišlo něco úžasnýho. Otevřel se nám pohled do údolí směrem na Mérens-les-Vals, který bylo zahalený hustou bílou oblačností připomínající našlehanou smetanu. Do toho jste poslouchali kvalitní bluegrassek, tímto zdravím kapelu Milkeaters, a přišla na nás další euforická chvilka, která tu přichází opravdu každý den.

Kolem Étang de Couart jsme přelejzali pár skalních stěn a pak jsme se odpojili od HRP a vydali se do sedla Pic de Rulhe (2785 m n. m.). Odpojili jsme se už od tak náročnýho trailu, kterým HRP beze sporu je, abychom zažili ještě náročnější terén a divočejší přírodu. Místo severu Andory, bereme divočejší variantu po francouzský straně. Občas je tam uzoučká prošlapaná stezička, občas je totální off-trail, kterej člověku zas posune měřítka. Přesně něco takovýho to bylo do sedla k Pic de Rulhe. Sklon jako prase, žádnej trail a pěkně na punk nahoru. Nahoře pak spektakulární výhled do Francie, která byla opět povlečena bílým prostěradlem.

Odpoledne sbíháme k Refuge du Rulhe, dáváme si dva škopáky a kecáme s místním správcem, kterej tu je už 20 let po sobě každý léto. Na tomhle úžasnym místě, odkud je vidět široko daleko, je v zimě 5 mětrů sněhu a z refužka je vidět tak akorát střecha. V podvečer pokračujeme dál směrem k jezerům Étangs de Fontargente. Když jsem tam dorazil, bylo mi jasný, že dál už nejdeme. Úžasný jezero, úžasný místa na biváček, žádnej signál. Tak jsem se tady potřetí (2x v jezeře, jednou v potoce) za trail umyli, což vzhledem k tomu, že je desátej den, Fiki zhodnotil jako výrazně nad plán. No jo, neuděláš nic, tohle neni sprchovací dovolená. Vaříme žřandál bramborový kaše s fuetem a oliváčem a před desátou uleháme.

Chůze off-trail divočinou bez lidí, bez signálu a přes vysoký štíty hor, který jdou jen těžko překlenout, je super osvobozující. Už chápu, co na tom ta Viktorčina Cesta tam vidí.

Randálům zdar! Kuboj Marmoťák . . . #hrp #hauteroutepyrenees #pyrenees #hrpultimatecrown2022