top of page
  • Obrázek autoraKuboj

PŘEDSTAVENÍ FELIXE

Vážení přátelé, tohle je můj nový domov. Tohle je jeden z mých splněných snů. Tohle je Felix, ve kterym už měsíc žiju.


Už dlouho jsem nebyl v centru Prahy šťastnej. Geografie a trail mi úplně změnily myšlení a priority, a tak jsem přemýšlel, jak změním svůj život. Nejšťastnější jsem, když se můžu pohybovat, ať už vyloženě fyzicky nebo jen měním prostředí. Nesnáším stereotyp a nudu. Miluju svobodu. Chtěl jsem tedy na žití sehnat něco, co se hýbe. Dlouho jsem výběr toho nejvhodnějšího diskutoval s tátou a dalšími lidmi, kteří se v sortimentu obytňáků, dodávek a karavanů vyznají.


Cílem bylo pořídit auto, který splňuje následující kritéria:

  1. dostatečně velkej životní prostor na plnohodnotný žití, ale ne příliš velký auto, aby se s tím dalo kamkoli zajet

  2. jednoduchej spolehlivej motor bez turba a bez elektroniky

  3. možnost zajet do terénu (pohon 4x4)

  4. nebude stát raketu

Dneska bych vám krátce představil nějaký obecný informace, které se týkají auta.


Felix je terénní obytňák Volkswagen Transporter T4 Syncro s nástavbou Tischer. Pod kapotou najdeme pětiválcový 2.4D motor bez turba s výkonem 57 kW, který je zespoda vyztužen ocelovým krytím. Ano, čtete správně, JEN 57 kW. To auto je slimák, ale šťastnej slimák. Maximální rychlost udávaná v techničáku je 122 km/h. Realita je taková, že jste rádi, když z dlouhýho rovnýho kopce dolu vytlačíte kilo. Já s Felixem většinou jezdím mezi 60-85 km/h, aby tolik nepapal. I tak si v průměru vezme tak 12 až 13 l/100 km. Tohle pomalý cestování je něco, co tak uspěchanej člověk jako já přesně potřeboval. Rychlost na silnici ale Felix vynahrazuje možností zajet do terénu. Má hodně krátkej první převodovej stupeň a systém syncro umožňuje přes viskozní spojku připojit zadní nápravu. Ta se připojí automaticky vždy v momentě, kdy proklouznou kola přední nápravy, která auto primárně pohání. Na silnici teda jede na předek, při proklouznutí se připojí i zadek. Na zpátečku je to 4x4 i bez proklouznutí. Pro jízdu v náročnějším terénu má ještě uzávěrku zadního diferenciálu. Efektivita jízdy v terénu se syncrama je pak dost o obutí. Na Felixovi jsou All Terain gumy od firmy Cooper.


Auto bylo vyrobeno v roce 1995, stejně jako já. Najeto má 168 tisíc kilometrů. Obytná nástavba od německé firmy Tischer, která je přístupná jen zadními dveřmi, byla vyrobena už v roce 1987. Evidentně byla už několikrát renovována, naposled právě nyní. Její výhodou je mechanicky vysouvaná pevná střecha, díky který se vevnitř můžete postavit nebo si větrat. Co se týká velikostních parametrů tak auto (včetně nástavby) má na délku 583 cm, na šířku 197 cm a na výšku 260 cm (se zasunutou střechou).


No a proč se jmenuje Felix? V den kdy jsme se na něj jeli poprvé podívat (1. listopadu 2021) měl svátek Felix. Auto je dovezený ze Švýcarska a poslední Švýcar, který jsem na trailu potkal se jmenoval Felix. Význam jména Felix je šťastlivec, šťastný člověk.


Úvodní představení zakončím moji oblíbenou větou z filmu Země Nomádů (2020): ‚‚Máma říká, že jsi bezdomovec. Je to pravda? Ne, nejsem bez domova, jsem jen… bez domu.‘‘


Uvidíme se na cestě.

Kuboj












Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page