top of page
  • Obrázek autoraKuboj

VDT den 2. + 3. (39 km + 35,5 km; celkem: 110,5 km)

Dolenja Vas → Šmarata → Leskova dolina

TRAILOVÁ PARODIE, JESKYNĚ A VÝSTUP NA VELIKY SNĚŽNIK

Ranní snídaně a kafíčko v Cerknici, to je přesně to, co trekař potřebuje, takže na Veliku Slivnicu (1124 m n. m.) se stoupalo jedna báseň. Tam jsem si říkal, že to zas bude dneska krásný jako včera. Nebylo tomu tak. Následují kilometry byly spíš taková parodie na trail. Celá horská plošina Bloke byla téměř neznačená a ještě k tomu buď po asfiči nebo po šotolině. Nevim jestli už nejsem moc zhejčkanej, ale ten člověk, kterej to značil snad nikdy dlouhej trail nešel. Celý to Slovinsko je tu tak nějak zvláštně namotaný. Odpoledne jsme došli k jeskyni Križna jama a jelikož začlo děsně lejt, tak jsme si koupili prohlídku. Uvnitř krásný endokrasový tvary a podzemní vodní tok zakončený ponorem. 😍 To mi zlepšilo náladu. Celý druhý den jsme se tam nějak flákali nebo dělali něco jinýho, takže jsme nakonec museli splácet denní nášup kiláčků až večerním randálem s čelovkama.

Třetí den v noci brutálně pršelo a tak nám skoro promokly i spacáky. Příroda si ale nevybírá a my se museli přizpůsobit dešti i celé ráno. K tomuto ještě přibylo prodírání se téměř zarostlou cestou, kde člověk tu vodu, která na něj nekape přímo, sesbírá z trávy. Po chvilce se to ale zlepšilo a my se mohli soustředit na náš hlavní denní cíl - vypráskat Veliky Sněžník, nejvyšší vrchol slovinských Dinarid. Po obědě na Mašunu už se stoupání stupňuje, když najednou randálistka kopců Káťa se zastaví a s vyděšeným výrazem v obličeji povídá:

„Právě jsem viděla medvěda.“ Moje první reakce byla: „Cože? Né. Já chci taky...“ 😅

Následující úsek medvědogenní zóny jsme dělali hluk a pouštěli si písničky od Waldy v doufání, že ho má méďa rád. Na vrcholu Sněžníku (1796 m n. m.) stojíme kolem páté a vubec nikdo tu neni. Pohled na moře od Rijeky přes celou Istrii až po Terst byl k nezaplacení. Následuje dlouhý klesání a potkáváme divočáka s třemi malými divočáčaty. Káťa je nadšená, že žijeme wildlife. 😂 Třetí den končíme s 35,5 km v Leskově dolině, kde spíme u takových opuštěných domů, kde už ani krysy by neměly co žrát.