top of page
  • Obrázek autoraKuboj

VDT den 7. + 8. (45,5 km + 33,5 km; celkem: 296,9 km)

Lič → Planinarsko skloniště Vrh Bijelih stijena → Krivi Put

HLUBOKÝ LESY, ZAROSTLEJ TRAIL, SPOUSTU KM BEZ SIGNÁLU, BEZ CIVILIZACE V POHOŘÍ VELIKA KAPELA

Sedmý den za úplné mlhy vyrážíme už v 6:30, abychom stihli dorandálovat až na Vrh Bijelih stijena, kde měla být uprostřed divočiny chata k přespání. Asi po hodince jsme už nad mlhou, která vyplňuje údolí pod námi, což přesně definuje moje oblíbený hikerský ráno. Po poledni si lehce odbočíme z trailu do Mrkopalj, kde dokupujem jídlo a valíme dál. Ke konci dne se noříme do stále větší divočiny a blížíme se k Bílým a Soumarským skalám. Ve skalním terénu tvořeným brutálně zkrasovělými vápenci už po 42 km v nohách meleme z posledního a těšíme se do chaty. Poprvé nadáváme na vápence. Do konce zbývalo na začátku skal jen 3 km. Tyhle kiláčky jsme při padající tmě šli (teda lezli) celkem 2 hodiny a vyždímali jsme všechny zbytky sil. Před desátou jsme u chaty, v nohách nejnáročnejších 45 km mýho života. Nakonec "nějaký" zvíře neustále obchází chatu a snaží se do ní dostat, my ale usínáme vyčerpáním.

Osmý den pokračuje opět divočina a tak bereme vodu na celý den a prosekáváme se vstříc civilizaci, která je od nás asi 32 km. Musím se přiznat, že Chorvatsko jsem si představoval uplně jinak a tahle divočina se vyrovná těm, co jsem zažil ve Švédsku nebo v Gruzii. Je tu jen jeden významnej rozdíl a to je fakt, že tu není voda. Tenhle den se ve mně zase objeví ten divočinskej pocit. Pocit částečný přitažlivosti k riziku v kombinaci s úzkostí a respektu k prostředí, kde člověk zdaleka není pánem. Je to zajímavej pocit, kdy se ve vás pere touha poznávat s psychickým diskomfortem. Odpoledne ale tenhle pocit mizí a my s výhledem na moře a ostrov Krk docházíme do Krivi Put. Tenhle úsek nám dal fyzicky a psychicky neskutečně zabrat a tak si zítra (ve čtvrtek) dopřejeme po osmi dnech a 300 kiláčcích první den volna na trailu.