top of page
  • Obrázek autoraKuboj

GR 11 - DEN ČTVRTÝ; 28,2 km (celkem 128,2 km)

Aktualizováno: 11. 11. 2019

Auritz/Burguete →Paso de Tapla

FLÁKÁNÍ, KOUPÁNÍ, SEZNAMOVÁNÍ A FAMÓZNÍ ZÁVĚR DNE

Ráno v Auritz Královská snídaně trekařů, která zahrnovala pomerančovej džus, bagetu, jamon serrano, mozzarellu a rajče, pak taky pořádný kafe a doplnění zásob jídla na dnešek. Tohle všecko znamenalo, že jsem vyrážel až v 11. Po cestě do Orbary jsem si celou dobu povídal s Franem a Jorgem, což jsou ti dva Španělé ze včera. Řešili jsme zajímavý tématajako například národní cítění v jednotlivých regionech ve Španělsku, katalánskou emancipaci, politickou situaci u nich i nás, pracovní reformu, používání geografických a politických názvů zemí, atd.. Tak nějak jsem si zase uvědomil, že se v Česku máme fakt uplně skvěle. Kluci jsou dost na stejný lodi jako já, což jsem pochopil poté, když mě hned na začátku po seznámení naučili slovo „sibarite“, což má znamenat něco jako požitkář.

Cesta ubíhala rychle a terén byl jednoduchej. Po rychlym sestupu do Orbary, jsem se seznámil s jednim klukem, kterej postával opodál. Jmenuje se Joe, je z Anglie z Liverpoolu a jde taky GR 11 a taky singl. Dali jsme si společně škopek a pak Jorge navrhnul, že najdeme nějakou řeku a skočíme se vykoupat. Takže od tý doby jsme šli a jdeme čtyří. Byl to opravdu fantastikej pocit se ochladit v řece, ještě k tomu, když jsem byl čtvrtej den bez sprchy. Po koupačce jsme dorazili do Hiriberri, odkud jsme začli stoupat podél prudkýho vápencovýho masivu na hřeben, kde se krásně dal demonstrovat návětrnej efekt francouzský části Pyrenejí. Oblačnost se přes hřenen nádherně přelévala a proti nám foukal už teplej ohřátej vzduch.

V hlavě jsem tehdy měl západ Slunce na hřebeni, ale oblačnost tomu moc nepřála. Nakonec jsem chytil neskutečný tempo, jelikož moje nohy už opravdu žijou trailem a skoro jsem vyběhl nahoru. Kolem devátý večer začla oblačnost mizet a my šli po hřebeni při západu Slunce podém rozhraní dvou různých vzchuchových hmot až do půl desátý. Včera jsem šel furt jenom sám a nejednou jdeme čtyří. Spíme na hřebeni, je jasno a máme „five billion stars hotel“. Zítra dopo si dáme malej brunch v Ochagavíi, kam to máme asi jen 12 km.

STRAŠNĚ SE MI TU LÍBÍ!

Dnešní trasa zde: GR 11 - den 4. Aktivita 28,2 km • 7:05 hod https://mapy.cz/s/3xdW6