top of page
  • Obrázek autoraKuboj

GR 5 DEN 1. (35,2 km, ↑ 2270 m, ↓ 902 m)

Thonon-les-Bains → Lac de la Case

OSTREJ START ZA ALPSKOU KRÁSOU

Včera jsem zažil úplně nejlepší ze všech prvních trailových dní. V Thononu jsme spali pod šírem kousek od pláže a vyráželi brzo ráno do kopce a zas jen do kopce. První zásadní poznatek trailu je to, že je to dobře značený a člověk se tak nemusí trápit gps hikem s mobilem neustále v ruce. Druhej zásadní poznatek, všude je samý bahno a roztomilý sesuvy půdy. Ty poslední dny tu muselo fakt vostře pršet, a tak nám nezbývalo nic jinýho než hltat úvodní vejškáče po bahně. Alpy nás přivítaly ostrejma horama hned od začátku. První z těch ostrých byl Mont Baron (1566 m n. m.), pod kterým jsme na kraví louce potkali Čecha Lukáše. Fajn kluk studující v Praze s jasnym poznávacim znamením, velká krosna 22 kg (bez vody), takže nebylo těžký odhadnout, že jde tvůj první trail.

U Barona upíjíme ze zásob našeho malinovýho Barona a stoupáme další randální sráz až na Tête des Fieux (1772 m n. m.). Přesně v tomhle místě mi došly slova. Takovýhle výhledy jsem už fakt dlouho neviděl. Z jedný strany výhled na Lac Léman a z druhý strany obrovský kopce jako třeba Mont de Grange (2432 m n. m.) (viz úvodní snímek). Náš život se ze dne na den změnil, a když jsme odtraverzovali až k jezerům Lac de la Case, věděli jsme, že tenhle život bude mít zatraceně sladkou příchuť. Teď už to budou každý den jen luxusní výhledy. Miluju to tady od prvního dne.