top of page
  • Obrázek autoraKuboj

GR 5 DEN 14. (dnes 25,2 km, ↑ 1606 m, ↓ 1358 m; celkem 402,6 km)

Ceillac → Fouillouse

SOLIDNÍ BOUŘKA A JEZERO SV. ANNY

Spali jsme na luxusním fleku nad městečkem. V 6:30 mi zvoní budík a v dálce slyším hromobití. Když vystrčim hlavu z tarpu, vidím rychle se blíží bouřku s hezkým shelf cloudem (charakteristický oblak na čele bouřky). S Káťou balíme tak rychle jak jen to jde a běžíme do městečka. Nebylo to dost rychlý, bouřka nás postupně sestřelila při běhu do města. Po cestě se oba nezávisle na sobě rozsekáme o nastraženej drát u jednoho plotu. Čekáme několik hodin. V tomhle se prostě jít nedá. Nakonec vycházíme až ve 12, ale za to s luxusně natankovanými těly. Moje snídaně spojená s brunchem zahrnovala: 4 vanilkový jogurty Danette (500g), dvě malinový tartalettky, capuccino, 0,7 l pomerančovýho džusu. No měl jsem křídla i bez Redbullu a pocit brutální kalorický saturace jsem krásně zužitkoval po cestě do kopce.

Stoupali jsme podél famózního toku s velkym spádem. Vodopády střídaly peřejnatý úseky až jsme se ocitli u jezera Lac Mirior, ve kterém se hezky odrážely okolní štíty hor. To ale nebylo zdaleka všecko. Za dalším sedlem už mělo být jedno z nejhezčích jezer na trailu - Lac de Sainte-Anne. Když jsme ho pak viděli, naprosto nám vyrazilo dech. Obrovský glaciální jezero ohraničený prudkými skalnatými štíty zabarvený do hezký tyrkysový barvy. Za tu krásnou barvu může tradičně přítomnost vápence (moje nejoblíbenější hornina) a jeho schopnost rozpouštět se ve vodě. Fascinováni jezerem stoupáme zase výš a výš až na Col Girardin (2699 m n. m.).

Po sestupu dolů vedeme s Káťou debatu o tom, jak a zdali pokračovat k výstupu na vrchol Pointe de l'Aval (3325 m n. m.), který jsme si mimo trail vyhlídli k výstupu. Po dlouhý rozpravě a názorový výměně jsme se rozhodli výstup na vrchol z naší cesty úplně vynechat. Jdeme trail, nejsme summiťáci a koneckonců samotná GR 5 nás každý den bere do výšek, se kterými se spokojíme. Den končíme u Fouillouse, kde bivakujem s partou, která tu má nějaký křesťanský kemp. I když jsme šli dnes jen od 12 hod, tak jsme z toho dne vydojili krásných 25 km.