top of page
  • Obrázek autoraKuboj

HRP DEN 13.

(dnes 14,3 km; ↑ 1600 m, ↓ 676 m; celkem 255 km) Mounicou → Cabane de l’estany de Romedo de Baix

ENIGMA

Celý dopoledne jsme strávili ve Vicdessos brutálně kalorickou snídaní a dokupováním zásob na další sekci divočinou. Někdy po dvanáctý už stojíme za městem se zvednutým palcem. Asi 15 min nás nikdo nechtěl vzít zpátky na trail, ale nakonec zastavila starší pekařka v rozsekaným Peugeotu. Nejela sice tam, kam jsme chtěli, ale část cesty nás přiblížila. V momentě, když jsme vystupovali z Peugeotu, jel kolem Transportér T4, tak jsem zvednul palec a už jsme se zase vezli. No jo, lidi s T4 zkrátka vědí, jak se na lopatě sedí.

Kolem 13 hod jsme vyrazili do kopců a po cestě jsme ještě dali koupačku v jedný skvělý tůňce. Prakticky celý den se šlo do kopce a závěr už jen v oblačnosti. Kopec jsme završili v sedle Port de l’Artiga (2481 m n. m.), kde jsme vstoupili do Španělska, kterým teď minimálně 100 km půjdeme. Francouzská část svahu byla plná oblačnosti a španělská úplně vymetená. Krásná podívaná.

Večer klesám klasicky svým tempem ze sedla dolů. Občas běžím, jdu zkrátka podle emocí. Když dojdu ke Cabane de l’estany de Romedo de Baix byl u ní postavenej stan a kolem neustále popocházející hubenej vousatej týpek s kapucí. Dáme se do řeči. Anglicky mluví potichu, ale skvěle. Zjišťuju, že je Američan z Colorada a jde taky HRP, jen opačným směrem. Po chvilce se ho zeptám, jak se jmenuje a on tichým tónem říká "Enigma". Okamžitě jsem pochopil, že jde o trail name. Pak jsme řešili americký a evropský traily a u toho pili gina.

Byl to neuvěřitelně skromnej kluk, protože ty traily, co už má za sebou, jsem z něj musel vyloženě vysoukat. To, že je Tripple crown řekl jen tak jako mimochodem mezi řečí. Takže zde je krátký seznám toho s čím se nám svěřil: PCT, CDT, AT (2x), PNT, Hayduke trail. Nejhezčí prý byl PNT a nejnáročnější Hayduke. Na trailu strávil roky života, nachodil víc než 10000 mil a teď si tady štrádí po Evropě. Pyreneje prý možná rovnou votočí zpátky buď po GR 11 nebo GR 10. Letos chce dát ještě Dinaricu. No já jsem byl úplně fascinovanej a furt jsem se ho na něco ptal. Připadal jsem si jako malej kluk, kterej potká svýho oblíbenou fotbalistu a chce se ho zeptat na tolik věcí.

Asi 10. den jsem Fikimu říkal, že jsme ještě nepotkali žádnýho zkušenýho hikera a najednou tenhle člověk, kterej má rekord 11 potkaných medvědů za 24 hodin. Hustý!

Randálům zdar! Kuboj Marmoťák . . . #hrp #hauteroutepyrenees #pyrenees #hrpultimatecrown2022