top of page
  • Obrázek autoraKuboj

HRP DEN 3.

(dnes 26,2 km; ↑ 1689 m, ↓ 1375 m; celkem 79,1 km) Refugi de les Salines → Tour de Batère

TERÉN ZAČÍNÁ PŘIOSTŘOVAT A VÝHLEDY TAKY!

K snídani pořádná trailová káva Drip it, double ovesňák a valíme na Roc del Comptador (1450 m n. m.) po hraničním hřebeni. Oblačnost se přelejvala z jedný strany na druhou a terén už začínal přiostřovat. Házenkář (©hamouzek) Fiki nasadil svoje chrániče na kolena a pálili jsme to dolů do Amélie les-Bains Palalda (220 m n. m.). Po chvilce se trhám a vychutnávám si to klesání naplno. Zbožňuju dlouhý klesáky, kdy na krátký vzdálenosti zahučíte víc než litr dolů. Na oběd usedám do pizzerky v Amélii a čekám na Fikouše. Obsluhuje příjemnej týpek, kterej umí obstojně anglicky. Vypráví nám o tom, že se tu někde v okolí prý porvali dva medvědi mezi sebou, a že má kámoše, který je sledujou.

Dáváme dlabanec, pivka, redbull, dokupujeme zásoby na další dny a pak se vyfelíme u dětskýho hřiště. S totálně zabetonovavym břichem zjišťujem, že už nás čeká nástup do pořádnejch hor, což znamená při nejmenším litr nahoru. A další den 1800 nahoru. První metry jsou rozdejchávácí, ale pak ty kalorie najížděj a jde se nám hezky. Poprvé taky vidíme nějakou cedulku se zmínkou o HRP. K večeru docházíme k zřícenině Ancienne Gare Minière de Formentera odkud je úžasnej výhled na moře, na kopce, který jsme už pohrotili a na Perpignan. Je vidět i několik desítek kilometrů daleko a to jsme ještě sotva 1500 m n. m. Ještě se rozhodneme pokračovat, dny jsou krásně dlouhý a dá se hikovat až do desíti.

Zalomíme to až u další zříceniny (Tour de Batère) na hranici lesa a vaříme si pozdní večeři v podobě těstovin s boloňskou omáčkou. Nemáme vodu na pití ani na umytí, tak ještě než jdeme spát, dáváme špinavý nádobí na pár desítek metrů vzdálenej strom, občůráváme si stany kolem dokola a usínáme vyčerpáním. Poprvé se zapínám v quiltu.

Zajímavý je místní zdravení na trailu, když se neustále vrtíte kolem hranice. Ráno zdravíme hola, odpoledne už bonjour. Následující dny nás čeká první exponovaná sekce (70 km) konstantně v nadmořský výšce 2200 až 2700 m n. m. Těšíme se na první opravdický Pyráče! Držte nám palce.

Randálům zdar! Kuboj Marmoťák . . . #hrp #hauteroutepyrenees #pyrenees #hrpultimatecrown2022