top of page
  • Obrázek autoraKuboj

HRP DEN 40.

Aktualizováno: 8. 10. 2022

(33,5 km; ↑ 1684 m, ↓ 1770 m; celkem 722,1 km) Cabane de la Cure → Port de Larrau (1573 m n. m.)

KRASOVÁ NÁDHERA, SETKÁNÍ S ULTRALIGHT NADŠENCI A ZTRACENI V MLZE

Po ránu se nad cabanou zvedla oblačnost a Varhany se nám ukázaly v celé kráse. Traverzovali jsme těsně nad oblačností a bylo to další fenomenální ráno. Tyhle trailový rána mám nejradši. Během našeho kochání se nám podařilo ztratit cestu a tak jsme asi 4 km k Source de Marmitou vzali off-trail traverzem, kde by se i kamzíkům hodilo protiskluzový obutí. Pro naše už skoro totálně zdecimovaný boty to nebyl žádnej medík, ale zas tolikrát jsme nespadli. U pramene Marmitou potkáváme australskýho HRPčkaře, jehož batoh vypadal jak ušitej z Ikea tašky nebo z pytle od brambor. Zajímavý řešení.

Od pramene za to bereme a skrze úchvatnou krajinu vysokohorského holokrasu směřujeme na Refugio de Balagua. Procházíme tak krásným reliéfem, na jehož současný podobě se podílel především proces krasovění (rozpouštění vápence vodou). Jelikož jsme v horách a srážek je tu randál, tvary se vytváří poměrně rychle a jsou obrovský. Stovky závrtů a bogazů nebo dvacetimetrový škrapy! To všechno je k vidění v Rezerva Natural de Larra.

Kras přirozeně přechází v pastvinu a u Refugio de Balagua dáváme oběd. Už když jsem přicházel, mávali na mě jedni hikeři jako by mě znali. Hned jsme si s nima padli noty. Italský ultra-light hikeři Francesco, Lorenzo a Julio, kteří jdou HRP z druhý strany. No, můžete hádat, co jsme asi tak řešili a podle společný fotky taky můžete hádat, kdo je dýl na trailu. Btw jeden z nich si dokonce ten batoh ušil sám.

Odpoledne vyrážíme dál směrem na dlouhej hřeben na francouzsko-španělské hranici. Počasí připomíná takovou navarrsko-baskickou klasiku. Prostě mlha jako kráva, občas ta kráva nebo kůň z mlhy z ničeho nic dokonce vykoukne. Asi 3x jsme se ztratili a prováděli starý dobrý, na Dinarice velmi typický, GPS hike. Kolem 21:30 to v mlze a větru zapichujem na sedle Port de Larrau (1573 m n. m.). Zítra definitivně opustíme vysoký hory. Už teď se mi stýská.

Randálům zdar! Kuboj Marmoťák . . . #hrp #hauteroutepyrenees #pyrenees #hrpultimatecrown2022